پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

برق بیمارستان‌ها هرگز قطع نمی‌شود | گزارش شهرآرا درباره روند قطع برق شهری

  • کد خبر: ۶۸۱۸۰
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
برق بیمارستان‌ها هرگز قطع نمی‌شود | گزارش شهرآرا درباره روند قطع برق شهری
در جریان این خاموشی‌ها، برق هیچ بیمارستانی در مشهد قطع نمی‌شود، حتی اگر در محدوده گروه‌های اعلام شده باشند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ مشکلاتی که قطعی‌های ناگهانی و بدون برنامه برق درسال گذشته برای مردم به وجود آورد باعث شد شرکت برق بر طبق جدول انتشار یافته، اقدام به قطع نوبتی برق در مناطق شهر کند. با این همه در اولین روز اجرای زودهنگام خاموشی ها، درحالی که طبق جدول مردمِ مناطق اعلام شده منتظر قطع برق بودند، خاموشی شامل حال بعضی از خیابان‌ها و محله‌هایی شد که اصلا در برنامه نبودند و براساس جدول منتشر شده قرار بود روز‌های آینده برقشان قطع شود، اما با اجرای شرکت برق غافلگیر شدند. شرکت توزیع نیروی برق مشهد اعلام کرده است که اگر مشکلات ناخواسته روز‌های گذشته پیش نیاید و تعادل در شبکه برقرار باشد، خاموشی‌ها از این به بعد براساس همان جدول‌هایی خواهد بود که قرار است هر هفته منتشر شود.


«برق خیابان صادقیه قطع شد، درحالی که اصلا در جدول نبود»، «امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ در رحمانیه و میثاق ۱۰ برق قطع بود که این قطعی در برنامه و جدول نبود»، «امروز ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه صبح به مدت حدود ۲ ساعت برق جاهدشهر قطع شد، ولی اعلام شده بود روز‌های یک شنبه، سه شنبه و پنجشنبه باید قطع شود»؛ این‌ها فقط بخشی از پیام‌های مردم درباره قطعی برق مناطق اعلام نشده در جدول شرکت برق است؛ مسئله‌ای که سخنگوی صنعت برق استان هم در گفتگو با شهرآرا آن را تأیید کرد و گفت: سیستم‌های برق در ایران برخط است و باید بین مصرف و تولید و برقی که قرار است وارد شبکه شود، تعادل برقرار باشد.


قطع برق به دلیل برخورد پرنده با شبکه

عباس آذری افزود: در روز اول خاموشی‌ها براساس زمان بندی که قبلا به اطلاع شهروندان رسید، قرار بود که خاموشی در همان مناطق اعلام شده اعمال شود، اما به دلیل برخی از مشکلات مجبور به قطع برق در ۲ منطقه دیگر شدیم که البته جزو گروه حساس نبودند. یک مورد از قطعی‌های روز اول هم به دلیل برخورد پرنده با شبکه برق بود که مشکل بلافاصله رفع شد.
وی ادامه داد:دیروز هم به همین دلیل برق یک گروه خارج از زمان بندی اعلامی به مدت ۳۵ دقیقه قطع شد و بعد از آن همه خاموشی ها، دقیقا براساس همان جدولی که پیش از این به اطلاع مردم رسیده است، اتفاق افتاد.


برق بیمارستان‌ها در مشهد قطع نمی‌شود

هم زمان با آغاز خاموشی‌های سراسری در کشور، موجی از نگرانی‌ها در فضای مجازی درباره قطعی برق بیمارستان‌ها و اتفاقات احتمالی که در جریان این خاموشی برای بیماران کرونایی وابسته به اکسیژن می‌افتد، به راه افتاد؛ اتفاقی که علیرضاوهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت نیز نسبت به آن اظهار نگرانی کرده بود. در این مورد نیز معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع نیروی شرکت برق مشهد با بیان اینکه این نوع قطعی برق در مشهد اتفاق نخواهد افتاد. وی افزود: در جریان این خاموشی‌ها برق هیچ بیمارستانی در مشهد قطع نمی‌شود، حتی اگر در محدوده گروه‌های اعلام شده باشند.


آذری ادامه داد: در مشهد ۳۴ بیمارستان و مرکز درمانی بزرگ و مهم شهر مثل درمانگاه شهید شوریده را مشخص کردیم که برق آن‌ها به هیچ وجه در جریان این خاموشی‌ها قطع نخواهد شد، مگر اینکه اتفاقات و خرابی‌های ناخواسته‌ای مثل برخورد پرندگان با شبکه برق به وجود بیاید که مجبور به خارج کردن برق این مراکز از مدار شویم. سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی درباره امتحانات بر‌خط دانش آموزان و دانشجویان هم افزود: توصیه ما به کسانی که در خردادماه و شرایط کنونی آزمون بر‌خط دارند، استفاده از تبلت و رایانه همراهی است که نیاز به شارژ نداشته باشد و همچنین برای بحث شبکه نیز می‌توانند از اینترنت سیم‌کارت استفاده کنند.
به گزارش تسنیم، معاون بهره برداری و نگهداشت شرکت توزیع نیروی برق مشهد همچنین گفت: در راستای برخورد با دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در این شهر، برق اداره کل ثبت اسناد و املاک، سرپرستی بانک صادرات و سرپرستی بانک سامان خراسان رضوی برای ۲۴ ساعت قطع شد.


برق حوزه‌های امتحان

«دانش آموزان قبل از قطع برق تغییر محل بدهند که دسترسی شان به اینترنت دچار مشکل نشود یا قبل خاموشی گوشی هایشان را شارژ کنند.» این جملات راهکار‌های مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، برای دانش آموزانی است که این روز‌ها باید برخط امتحان بدهند و خاموشی‌های زودهنگام به چالش جدیدی برای آن‌ها تبدیل شده است.
او البته دستگاه‌های رمزارز را متهم ردیف اول قطعی‌ها و خاموشی‌ها اعلام کرد و افزود: صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، زیر فشار است.


مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار ما از توافق با شرکت برق مشهد برای قطع نشدن برق در زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان و امتحان‌های نهایی خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه خاموشی‌ها به چالش جدیدی برای دانش آموزان و آموزش و پرورش تبدیل شده است و ما هم برای حل این مشکل توافقاتی با شرکت برق داشتیم که حداقل در بازه زمانی‌ای که امتحانات، چه نهایی و چه غیر از آن، درحال برگزاری است، قطعی برق نداشته باشیم تا دانش آموزان با خیال راحت تری امتحان بدهند.


مهدی مجیدی فر در پاسخ به این سؤال که تکلیف امتحان‌های احتمالی نیمه تمام مانده به دلیل قطعی برق چه خواهد شد، خاطرنشان کرد: فرایند‌های قانونی و مسیر مشخصی برای این امتحانات نیمه تمام وجود دارد و پیش بینی‌هایی برای این مسئله انجام شده است تا خانواده‌ها و دانش آموزان درباره این امتحانات نگرانی نداشته باشند.


خاموشی کولر‌های ادارات از ساعت ۱۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی هم در کارگروه گذر از اوج بار برق در سال ۱۴۰۰ خواستار مدیریت مصرف برق شد و اعلام کرد که برای هماهنگی اصناف مختلف باید شرایطی فراهم شود تا صنوف مختلف به جای روشن کردن تعداد لامپ‌های برق زیاد برای فروش کالا، مدیریت مصرف را در اولویت اصناف نیز قرار دهند. همچنین دستگاه‌های سرمایشی ادارات باید از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شود تا به دلیل مصرف زیاد، دچار قطعی برق نشوند.


سیدکمال الدین میرجعفریان این را هم گفت که دادگستری استان باید با انشعاب‌های غیرمجاز برق و آب و همچنین افرادی که به صورت غیر مجاز برای استخراج رمز ارز‌ها ورود کرده اند برخورد کند. همچنین تأمین حداقلی برق معابر شهری و پارک‌ها باید انجام شود تا مشکلات امنیتی و تصادف ایجاد نشود. همچنین در قسمت‌هایی از جاده‌ها و نواحی برون شهری که حادثه خیز نیست امکان قطع چراغ‌های برق وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->